تبلیغات
گیتار کلاسیک و پاپ - خاطرات جوفی یانگ نوازنده ی برجسته و جوان چینی از زبانه خودش

خاطرات جوفی یانگ نوازنده ی برجسته و جوان چینی از زبانه خودش

چهارشنبه 7 بهمن 1388 04:09 ب.ظ

نویسنده : guitar

در میان نوابغ نسل جدید گیتار جهان جوفی یانگ نوازنده ی جوان چینی دارای جایگاهی خاص و ویژه است. نوازنده ای با تکنیکی بی نظیر و بسیار بالا و موزیکالیته ای ستودنی که بدون شك نام او به همراه آنا ویدویچ دیگر نوازنده ی جوان کروات به عنوان دو تن از برترین نوازندگان زن گیتار جهان در قرن بیست و یکم برای همیشه در تاریخ گیتار جاودان خواهد ماند. نبوغ او از همان دوران کودکی به راحتی مشخص بود طوری که در سن 12 سالگی قادر بود مشکلترین قطعه ی گیتار همچون " gran jota " را بدون مشکل اجرا كند.

ادامه در ادامه ی مطلب...



در میان نوابغ نسل جدید گیتار جهان جوفی یانگ نوازنده ی جوان چینی دارای جایگاهی خاص و ویژه است. نوازنده ای با تکنیکی بی نظیر و بسیار بالا و موزیکالیته ای ستودنی که بدون شك نام او به همراه آنا ویدویچ دیگر نوازنده ی جوان کروات به عنوان دو تن از برترین نوازندگان زن گیتار جهان در قرن بیست و یکم برای همیشه در تاریخ گیتار جاودان خواهد ماند. نبوغ او از همان دوران کودکی به راحتی مشخص بود طوری که در سن 12 سالگی قادر بود مشکلترین قطعه ی گیتار همچون " gran jota " را بدون مشکل اجرا كند.



در زیر خلاصه ای از خاطرات جوفی یانگ را از زبان خودش میخوانیم :



بسیاری از مردم کنجکاو هستند که بدانند من از چه گیتاری استفاده میکنم؛ بنابراین میخواهم تجربیاتم را در اختیار افرادی که علاقمند هستند قرار دهم.


ض۰


 من در کودکی آن قدر پر جنب و جوش بودم که مادرم نگران من شده بود و در آن زمان سعی میكرد روی افکار من تاثیر بگذارد و مرا ترغیب كند که در مدرسه به گروه گیتار دبستانم ملحق شوم. پدرم بعد از اینکه از چندین مغازه گیتار بازدید به عمل آورد سرانجام یک گیتار برای من خرید. این ساز اولین گیتار کوچک من بود که نامش RMB20(1US$ to RMB8.70) ) بود. قبل از آن نمیدانستم که گیتار چیست و هیچ شناختی از آن نداشتم. به زودی خانواده ام برایم یک گیتار جدید به نام RMB30.00 خریدند. در آن زمان کوچکترین اطلاعاتی نسبت به سیم های نایلونی و غیر نایلونی نداشتم.


من در آن زمانها گیتار آگوستیک هم در برنامه های گروهی یا کورال مدرسه می زدم. سرعت پیشرفت من بسیار سریع بود طوری که خانواده ام مجبور بودند مدام سازم را عوض کنند و برای اینکه این مشکل برطرف شود، آنها سرانجام در سن 9 سالگی برای من یک گیتار RMB90 خریدند.


 این گیتار بسیار گران قیمت و خوب بود. تا آن زمان هیچ کس به من نگفته بود که برای ضربه زدن به سیمهای نایلونی باید از ناخن هایم کمک بگیرم،


تا اینکه این نکته در سال 1986 در کلاس ارشد یک نوازنده ی امریکایی که اسمش را فراموش کرده ام به من گفته شد. در سال 1987 و در اولین دوره ی جشنواره گیتار چین من نخستین گیتار خارجی خودم را دریافت کردم.


 این گیتار سازی بود که ماسارو کوهنو ( یکی از بزرگترین سازنده های گیتار جهان ) از ژاپن برای من خرید؛ نوازنده ای اسپانیایی که نامش را اکنون به خاطر ندارم از جمله مهمانان این فستیوال بود و بعد از کنسرت خواست که گیتاری را برای من ضامن شود. بنابراین 5 ماه بعد سفیر اسپانیا مراسم ویژه ای ترتیب داد تا مرا در یک کنسرت با گیتارم معرفی کند. این کارها  واقعاً در آن سنین کمکی بزرگ برایم محسوب میشد.


 در سال 1989 آقای کوهنو بار دیگر اجرای مرا در توکیو شنید. این سازنده ی بزرگ گیتار مرا پس از کنسرت به کارگاه خودش برد و به من گفت که هر گیتاری را که مایل باشی میتوانی برداری و از این به بعد متعلق به تو خواهد بود. من گیتاری به نام (cedar & jacaranda) را انتخاب کردم که تا 5 سال همراهم بود. در سال 1994 یکی از دوستانم گیتاری به نام Mario Gropp را به من معرفی کرد که بسیار زیبا ساخته شده بود. در سال 1995 یک سورپرایز برای من به وقوع پیوست.


ض۵


سازنده ای از هنگ کنگ به من یک گیتار هدیه داد، او خیلی خجالتی بود و از من خواست که نامش را لو ندهم. این گیتار واقعاً زیبا بود جان ویلیامز در باره  آن میگفت: وای این گیتار میتواند آواز بخواند. من این گیتار را بارها در کنسرتها و ضبط هایم بكار بردم در همان سال در شهر بیجنگ برای جان ویلیامز اجرا کردم. بعد از کنسرتش گیتار Smallman خودش را در هنگ کنگ به دوستش تحویل داد و از او خواست که این گیتار را به من تحویل دهد من واقعاً سورپرایز شده بودم چون داشتم با گیتاری اجرا می كردم که سالها ساز مورد استفاده ی نوازنده ی محبوب من بود. اجرا با این ساز به من احساس خاصی میداد گیتار Smallman به من نشان داد که چقدر درهای بسته ای وجود دارند که منتظر هستند تا من موسیقی ام را  درخشان کنم. در سال 1997 من گیتاری به نام Antonio Raya Pardo (Spruce and Jacaranda) را از استادم خریدم.


ض۶


 من در آینده از گیتارهایی همچونAntonio Marin Mondero وHerman Hauser هم استفاده کردم که همگی ساز های خوبی هستند. من معتقدم که همیشه لازم نیست که آدم با یک ساز گران قیمت و مرغوب اجرا كند من به گیتارم مانند عشقم نگاه میکنم و به همراه آن صدایی زیبا تولید میکنم. من آخرین گیتاری که خریدم در سال 2003 بود گیتار Smallman guitar که واقعاً ستودنی است. از جمله سیمهای گیتار که من از آنها استفاده میکنم میتوانم به موارد زیر اشاره کنم که همگی سیمهای مرغوبی هستند:D Addario, Savarez, Augustine, Hannabach, Lisa در حال حاضر فقط از سیمهای D Addario EJ46XP یا EJ46LP استفاده میکنم.


ض۷


 



ویدئو کایپ هایی از اجراهای جوفی یانگ



sonare alberto ginastarra : http://www.xuefeiyang.com/media/sonata.wmv



 اتود 11 و 12 ویلا لوبوس http://www.xuefeiyang.com/villalobos.wmv





دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -